De eerste week belevenissen vanuit Jimbaran

23 juni 2016 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

maandag 20 juni een privé chauffeur voor 10 uur ingehuurd. Op ons verzoek een programma samengesteld waarbij we de omgeving in het zuiden beter leren kennen. Als eerste zijn we naar een traditionele balinese dans geweest, Barong & Keris dance, van draken tot prachtige danseressen in prachtige  gewaden. Heel veel spirituele betekenis en bijzonder om te zien, verder vandaag een originele batik weverij gezien, toen op naar de echte luwak koffie proeverij/boerderij. Zoek maar eens op Google op hoe dit proces in elkaar zit. De koffie wordt ook wel civet koffie genoemd en is de duurste koffie vd wereld. Vervolgens op naar een andere ambacht; de zilversmederij en toen naar een traditionele schilder gegaan die zowel moderne schilderijen maakte als echte authentiek Balinese schilderijen. Echt monnikenwerk. Na de lunch naar een kleermaker gegaan waar Michael mooie linnen overhemden met Japans boordje laat maken. Verderop deze week wordt het bij ons hotel afgeleverd. Als afsluiting van deze rondrit naar de Uluwata tempel gegaan waar bij zonsondergang ook een dansvoorstelling te zien is. Al met al een prachtige dag die heel vermoeiend maar vooral indrukwekkend was.  De overige dagen gevuld met een stranddag en een dag bij het hotel door lekker te lezen en te zwemmen. Woensdagavond zijn we naar Kuta gegaan omdat Michael de goed aangeschreven barbier daar wel eens wilde proberen, we konden daar meteen de overheerlijke burgers proberen. Tjonge zeg wat een vieze stinkstad is kuta. Vol met toeristen volgens mij vol met jeugd en backpakkers. We zagen nog een enorm grote rat midden in de stad rennen, dus kun je nagaan dat we blij waren dat we niet daar in een hotel zaten. Wel leuk om ook eens te zien. Morgen zit onze eerste week er weer op en verlaten we Jimbaran. We vertrekken met dezelfde chauffeur als maandag tegen 10 uur in de ochtend richting Ubud. Het is ongeveer 2uurtjes rijden, afhankelijk van de verkeersdrukte. De gemiddelde snelheid hier ligt op ca. 40km max. Het verkeer is druk met links en rechts scooterrijders. We zijn erg benieuwd naar de nieuwe omgevingvan Ubud. Volgens de plaatjes met de prachtige rijstvelden is dit een must see van het eiland. Wij hebben er in ieder geval zin in. Tot later allemaal, dikke X van ons