Khao Lak 2017

1 juli 2017 - Thailand, Thailand

xxxLieve allemaal, na een lange reis waarbij we meer dan 24 uur onderweg zijn geweest eindelijk in het hotel aangekomen. Het is nieuw en heel rustig, we dachten dat dat door het tijdstip van aankomst was maar bij het ontbijt was al snel duidelijk dat we met hooguit 10 andere gasten waren. Bijna een heel hotel voor onszelfOnze kamer is groot en luxe en heel schoon. Dat is een fijne start. Onze eerste ochtend op dinsdag start met een zwaar bewolkte dag, niet erg want we moeten even aan de warme deken wennen die hier de hele dag om je heenligt. Lekkere strandwandeling gemaakt en de omgeving verkennen. Meteen al even kennis gemaakt met de eigenaar van de strandtent naast ons Happy Beach. Grappige man die een leuk restaurantje heeft op het strand. Er scharrelen gewoon varkens rond met biggetjes, tja dat verwacht je niet maar ziet er relaxed uit.tot nu toe hebben we al veel regen gehad maar dat zijn korte heftige buien die snel verdampen. Woensdag zijn we met de hotelshuttle naar de markt geweest waar we toeristen zagen, dus we zijn hier toch niet alleen. Uiteraard wat leuke dingen gekocht, temeer omdat we het te leuk vonden om te laten liggen en we nog net geen geld toe kregen. Donderdag was de eerste dag die compleet zonnig was, we hebben ons dan ook heerlijk vermaakt bij het zwembad, die we helemaal voor onszelf hebben inclusief whirlpool en uitzicht op de zee. Ach ja wat kun je nog meer wensen.  Michael heeft de afgelopen dagen al 2 keer een heerlijke massage gehad op het strand, dus zijn spieren blijven lekker soepel. Vrijdagavond zijn we met de hotelshuttle naar Khao Lak gegaan, je wordt dan afgezet en ongeveer 2 uur later weer opgehaald, nou die 2 uur bij de markt waren snel voorbij maar in Khao Lak duurde het een eeuwigheid, tjee wat een teleurstelling zeg, we hadden tevoren gedacht van als het nou gezellig is dan kunnen we vaker gaan om daar te eten, nou echtniet, de restaurants stelden 3 keer niks voor en we waren dan ook blij dat de shuttle er weer aan kwam. Tot nu toe gebben we elke avond bij happy beach op het strand gegeten, het geluid van de zee op de achtergrond, een heerlijk plekje om te zitten en heerlijk eten. De vrouw van de eigenaar meneer Koan kookt, en dat doet ze super goed. Ze hebben een hele uitgebreide kaart, dus de komende tijd zijn we wel nodig om alles uit te proberen. En voor de prijs kun jenog eens uit eten gaan, gemiddel ben jehiervoor een diner inclusief drankjes voor hoofd en nagerecht maximaal 25 euro kwijt. En dan heb ik het niet over 1 cola maar over cocktails. Deze meneer Koan hadden wij al meer over gelezen op tripadvisor en hij doet ook aan excursies, dit hebben we met hem besproken en aanstaande maandag gaan we voor het eerst met hem een dag op pad. We gaan naar o.a. Naar de lost zone en banyan tree Forrest. Kijken hoe de mensen hier leven en wonen, we gaan naar een lokale markt en naar een natuurgebied met een waterval waarin we mogen zwemmen en nog naar een hotspring. Tegen een uur of 3 zijn we dan weer terug in het hotel. We hebben nog meer excursiewensen met hem besproken o.a. Phuket en de phi phi eilanden en het grote national park, dat gaan we opdelen in nog een drietal andere excursies.. afgelopen nacht heeft het behoorlijk geplenst maar nu zitten we alweer bij het zwembad in badkleding te puffen, tja zo gaat dat hier blijkbaar. Vanochtend bij het ontbijt waren we zomaar ineens met wel een stuk of 30 mensen, nieuwe gasten erbij dus wel gezellig. Wij vermaken ons hier uitstekend en houden jullie over de verdere vakantieparken op de hoogte. Liefs van ons xxx

1. Pap en mam:
    4 juli 2017
    Hoi kids
    zo te lezen nog genoeg plannen fijn dat het eten zo voordelig is.en het ook nog goed smaakt. Hoop dat jullie nog te maken excursies ook goed uit pakt.Veel plezier maar -'''''voor zichtig zijn hoor
    Kus mam en pap