Deel 3 zomervakantie thailand

11 juli 2017 - Thailand, Thailand

de dagen na onze excursie voornamelijk besteed aan lange strandwandelingen, tripjes naar bang niang en Khao lak, om te shoppen, mensen kijken, de locals te ontmoeten, massages en pedicure behandelingen op het strand. De dagen waren voornamelijk bewolkt met af en toe een fikse regenbui, eigenlijk tot nu toe nog maar 1 dag gehad die echt in het water viel. Temperatuur ligt constant op ca 32 graden en behoorlijk vochtig, niet teveel inspannen dus.

Op dit moment gaat het weer iets beter met onze ruggen, we hebben een hard(nieuw) matras en daardoor veel rugklachten, na diverse meldingen van ons is er nu een extra topper op het bed geplaatst, tja geef ons de volgende keer maar een waterbed

Vandaag ook weer met Koan besproken wat we tijdens het volgende tripje willen zien. We gaan zondag 9 juli vroeg uit de veren om het Khao sok national park met de dam te zien. Dit is een behoorlijk stuk rijden ongeveer 2 uur heen en 2 uur terug. We worden om 7 uur opgehaald.  We hebben een mooie tocht met de taxi gehad waarbij je meteen de prachtige omgeving meepakt, wat is het hier ongelofelijk groen met prachtige palmen, bananenbomen, etc. We hebben al besloten dat we bij thuiskomst ook wat van deze planten in onze tuin willen hebben, dan wel even zoeken naar winterharde uiteraard. Toen we in het national park aankwamen stond er al een gids op ons te wachten, koan had geregeld dat we met een eigen longtale boot konden. De meeste mensen zaten opgepropt op zo'n boot, dus het was wel lekker om de ruimte te hebben en daardoor ook onze koers te kunnen bepalen. We zullen wat foto's plaatsen van deze omgeving want het is bijna niet te beschrijven hoe mooi. Toen we op de startplek kwamen voor onze jungle trail wisten we natuurlijk niet tevoren dat dit zo'n beproeving zou worden, het was ten eerste bergopwaarts, bloddie hot, slipperig, en geen pad maar keien, wortelen van de planten en bomen, dus heel langzaam en goed kijken waar je je voeten zet. Als achtergrondgeluid hoorde je de apen roepen en vele vogels , prachtige belevenis. Na een uur klimmen en klauteren waren we aangekomen op de plek waar we in de bamboe boot gingen richting een grot. Heel indrukwekkend allemaal en leuk om mee te maken. Toen weer terug door de jungle naar de longtale boot om onderweg bij een drijvend dorpje te lunchen. Hier stond een lekkere warme maaltijd op ons te wachten. Vervolgens weer terug door het prachtige meer naar de auto. Op de terugweg nog even een kleine waterval meegepikt en tegen 5 uur gesloopt het hotel ingestrompeld. Het is hier nu dinsdagmiddag en we hebben beide nog gevoelige kuiten van deze tocht, dus de tijd die ons hier nog rest maar lekker met de beentjes omhoog.